Koliko vas v resnici stane spletna stran?

Izdelava spletne strani gotovo zahteva določeno investicijo, prav tako pa bo treba verjetno kaj vložiti tudi v vzdrževanje in optimizacijo, če želimo zanesljivo dosegati zadane cilje. A povsod, kjer želimo z investicijo doseči konkurenčno prednost, se pojavi tudi določeno tveganje, da rezultati ne bodo tako zadovoljivi. Tudi pri spletnih straneh ni nič drugače, saj se njihovi lastniki in upravitelji v želji po dodatnem pritoku novih obiskovalcev včasih odločijo za slabe investicije.

Spletno stran ima dandanes že vsako podjetje, s tem pa je veliko vprašanj naslovljenih na različne stroške, ki nastanejo ob vzpostavljanju in vzdrževanju spletne prisotnosti. Največ zanimanja je seveda za ceno izdelave spletnih strani in trgovin, saj večina naročnikov misli, da prav v tem koraku nastanejo največji stroški. A če nameravamo na spletu uspešno poslovati, moramo imeti v mislih tudi dolgoročne stroške.

Najbolj očitni opravki na dolgi rok imajo opraviti z vzdrževanjem spletišča. Vsakih nekaj let je nujna celovita prenova spletne strani, v vmesnem času pa je tudi z vzdrževanjem kar nekaj dela. Veliko lahko opravi upravitelj sam, če to želi, a pomoč strokovnjaka bo v vsakem primeru nepogrešljiva. Predvsem prenova spletne strani mora biti opravljena s prav takšno pozornostjo kot izhodiščna izdelava spletišča. Gre namreč za ključne varnostne in funkcionalne posodobitve ter osvežitev celostne grafične podobe, torej ima prenova velik vpliv na delovanje in izgled spletne strani ter posledično na rezultat, ki ga dosegamo pri spletnem poslovanju. Prenova spletne strani razumljivo predstavlja tudi določen strošek, ki je odvisen od obsega in zahtevnosti projekta.

Svetovni splet je poln prastarih strani, ki so včasih celo v redni uporabi. Gotovo pa več zanimanja požanjejo sodobna in lepo oblikovana spletišča, ki nenazadnje tudi bolje in hitreje delujejo ter nasploh vlivajo veliko več zaupanja previdnim obiskovalcem. Spletne strani je treba torej redno vzdrževati, vsaj občasno pa jih je pametno tudi povsem obnoviti. Tehnologija se namreč bliskovito razvija, prav tako hitro se spreminjajo trendi, pa tudi pričakovanja in zahteve obiskovalcev.

Kdaj je smiselna prenova spletne strani?

Prenova spletne strani je vsekakor potrebna takrat, ko zaradi starosti sistema stran ne nudi več svoje osnovne funkcionalnosti. Prav tako je skrajni čas za prenovo takrat, ko stare verzije brez ustrezne podpore pomenijo varnostno tveganje. V takšnih primerih je precej enostavno preveriti, ali bo treba spletišče posodobiti ali ne, pogosto sistemi to opravijo kar sami.

Nekoliko manj jasno pa je, kdaj in kako prenavljati strani, ki so preprosto iz mode. Tudi redno posodabljanje sistema v ozadju ter dodajanje novih funkcionalnosti ni dovolj. Treba bo preveriti trende in pričakovanja obiskovalcev. Prenova spletne strani naj sledi trenutnim smernicam, običajno se opravi na nekaj let.

Prenovo pa zahtevajo tudi nekatere nadgradnje in podobni ukrepi. Če se na spletni strani opravlja spletna optimizacija, bo treba na primer prilagoditi vsebine in verjetno tudi jedrno strukturo strani, kar nas že povede na pol poti do kompletne prenove. Čeprav spletna optimizacija sama po sebi ne zahteva popolne prenove, pogosto služi kot uporaben povod – to je sicer precej odvisno od tega, kako je bila stran v izhodišču zasnovana. Pogosto je spletna optimizacija možna z minimalnimi prilagoditvami, pravzaprav bi morala biti vsaka stran že pri izdelavi kar se da prilagojena dolgoročni optimizaciji. Tako posegi na sami strani sploh ne bi bili potrebni, optimizacija bi se opravljala le off-site.

Prenova spletne strani pa je seveda potrebna tudi pri večjih spremembah podjetja ali ponudbe. Včasih je dovolj, da osvežimo podobo strani, morda pa bo treba postoriti še kaj več.

Optimiziranje spletnih strani

Optimizacija strani za iskalnike je vsekakor opcija, ki ponuja zelo privlačne rezultate. A le, če se teh postopkov lotimo premišljeno. Zgrešena optimizacija ne bo prinesla nikakršnih rezultatov, morda celo nasprotno – nekateri posegi lahko ugled spletne strani in pozicijo v iskalnikih celo znižajo, v skrajnem primeru sledi izbris iz indeksa, torej spletne strani z iskalnikom sploh ne bo mogoče najti!

Če želimo izvesti optimiziranje spletnih strani brez takšnega tveganja, moramo izbrati zanesljivega ponudnika storitve. Pozanimamo se, s kakšnimi metodami nameravajo doseči zadane cilje, predvsem pa se prepričamo, da gre za usposobljenega in izkušenega izvajalca. Ker tudi na ta način optimiziranje spletnih strani ni vedno učinkovito, je najbolj varna opcija ta, da se z izvajalcem optimizacije dogovorimo za plačilo po učinku glede na dosežene rezultate.

Spletno oglaševanje

Še ena možnost za velike finančne izgube je spletno oglaševanje. Nekateri sistemi tveganje sicer zmanjšajo, pri CPC oglaševanju na primer plačamo le dejanske klike na oglas, ne pa vseh prikazov. V tem primeru bomo za svoj denar vsaj dobili nekaj obiska, tudi če nepričakovano izgubimo večje vsote denarja. Seveda imajo CPC sistemi običajno še druge varnostne ukrepe, na primer dnevne limite in limite cene za klik. Vseeno se lahko zgodi, da tudi CPC oglaševanje pomeni finančno izgubo. Pravzaprav bo denar vržen stran v vsakem primeru, če ne bomo dosegli pričakovanih prodajnih ali drugih rezultatov, tudi če oglasi sicer delujejo pravilno.

Kako za kar najbolj ugodno ceno priti do novih zainteresiranih obiskovalcev na spletu? Možnosti je več, predvsem pa nove priložnosti odpirajo družbena omrežja in različni marketinški pristopi.

Oglaševanje na Facebooku

Zelo ugodno lahko oglašujemo na največjem družbenem omrežju, ki je do oglaševalcev zelo prijazno. Morda lahko uspemo na svoje spletišče ogromno množico radovednežev preusmeriti celo brezplačno – to omogoča vsebinski marketing, če znamo spretno upravljati profil na tem omrežju ali pa delo zaupamo strokovnjakom.

Še bolj neposredno učinkuje klasično oglaševanje na Facebooku, ki pa gotovo ne bo brezplačno. Bo pa verjetno zelo ugodno, če upoštevamo izjemen potencial, ki ga nudi ta pristop. Gre za zbirališče ogromne množice zainteresiranih uporabnikov, ki jih lahko z oglaševanjem zelo natančno targetiramo. Oglaševanje na Facebooku lahko omejimo na točno določeno ciljno skupino, tako pa se oglasi prikazujejo le tistim, ki bodo z največjo verjetnostjo nanje tudi kliknili in si z zanimanjem ogledali vsebino oziroma ponudbo. Na ta način se oglaševanje na Facebooku izkaže za ugodno, saj se s svojim učinkom lahko neposredno poplača in tudi močno obrestuje.

optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani

Res je sicer, da ima optimizacija spletnih strani cenik, ki ga ni mogoče povsem natančno določiti, a vseeno se lahko omejimo na določen proračun in odpravimo nevarnost pretiranega zapravljanja. Če upoštevamo neprekosljive dolgoročne rezultate optimizacije, je investicija vsekakor smiselna. Ravno to je pravi pristop za uspešno spletno poslovanje na dolgi rok, zato niti ni pomembno, kakšen ima optimizacija spletnih strani cenik, le da zagotavlja dobre rezultate.

Za optimizacijo je smiselno najeti izkušenega strokovnjaka, ki lahko svoje spretnosti potrdi s konkretnimi primeri in referencami, pri tem pa lahko zagotovi tudi odlične rezultate. Na podlagi tega se oblikuje za optimizacijo spletnih strani cenik, ki je običajno prilagojen željam in zahtevam naročnika ter zahtevnosti dela in vključenim storitvam. V vsakem primeru pa gre za investicijo, ki bo na dolgi rok naredila veliko razliko.

Nadobudni podjetniki bodo pri spletnem poslovanju naleteli na različne faze, med katerimi so mnoge razlog za veselje, druge pa povzročijo skrbi in negotovost. Pogosto se zgodi, da se po umiritvi začetnih negotovosti in abnormalnih dogajanj pri obisku in prodaji oziroma učinku spletne strani pojavi stagnacija, ki vodi v zaskrbljenost glede prihodnosti. Obdobje uspešnega ali nepredvidljivega delovanja pred tem sicer lahko traja tudi dlje časa, saj tudi uspešnim stranem grozi tveganje stagnacije. Pomembno je, da se znamo pravilno odzvati in obrniti trend zopet navzgor.

Marketing v tiskani obliki – da ali ne?

Mnogi še vedno prisegajo na marketing v tiskani obiki – plakati, reklamne table, majice s potiskom in druga oprema, ki jo zagotovi tiskarna. Pa se dejansko to še splača? Ima takšen marketing še kakšen učinek?

V kombinaciji s spletnim marketingom je takšen marketing še vedno delno učinkovit, saj deluje kot pika na i. Idealna kombinacija je vsekakor zagotavljati oboje hkrati, vendar ji mnoga podjetja to težko privoščijo. Vsekakor svetujemo tehten razmislek o načinu marketinga, ki ga je smiselno izvajati glede na razpoložljiva sredstva podjetja.

envelope